Informatie

1. Puzzel driehoeken

  • Spel voor 2 personen (2 driehoeken)
  • Plaats de cijfers van 1 t/m 9 in het diagram, zodat de som van de cijfers langs de 3 zijden gelijk zijn aan 20
  • Wie het eerst aan alle 3 de zijden de som van 20 heeft gelegd is de winnaar.

2. Speel je veld vrij

  • Spel voor 2 personen
  • Maak je klaar om de ronde fiches af te vuren
  • Gebruik hiervoor het elastische koord
  • Wees snel en precies
  • Schiet alle fiches over het speelveld, zodat ze de overkant bereiken
  • Wie als eerst alle fiches naar de andere kant van het speelveld heeft gespeeld is de winnaar

3. Spinladder

  • Gooi op 2 meter afstand het houten blokje onderhands naar de ladder
  • Tel de punten op
  • Degene met de meeste punten wint

4. Blikwerpen

  • Gooi de blikken om
  • Ieder blik omver is een punt
  • Degene met de meeste punten wint
  • ! Geef aan of het voor binnen of buiten is (verschillende soorten blikken)

5. Hoefijzer werpen

  • Voor binnen (houten hoefijzers) of buiten (echte hoefijzers)
  • Ligt het geworpen hoefijzer dezelfde kant op als het hoefijzer op de plaat, dan scoor je punten

 


6. Ringwerpen horizontaal

  • Werp de ringen om de figuren heen
  • Tel de punten op
  • Degene met de meeste punten is de winnaar

7. Ballen gooien

  • Probeer 6 ballen in de gaten te werpen
  • Tel de punten op
  • Degene met de meeste punten wint

8. Ballendoolhof

  • Laat de ballen om beurten in een gat aan de bovenkant vallen
  • In elk vakje onderaan staan punten
  • Tel de punten op waar de ballen terecht zijn gekomen
  • Degene met de meeste punten wint

9. Stokken vangspel

  • Eén persoon staat achter het doek en trekt om beurten aan de touwtjes
  • Hierdoor valt er steeds een stok
  • Deze stokken moet je proberen te vangen
  • Voor de eerste stok die je vangt ontvang je 10 punten
  • voor de volgende stokken ontvang je per stok 1 punt

10. Muizenspel 

  • Met beide handvaten beweeg je de muis waarin een balletje ligt. 
  • Probeer zo hoog mogelijk te komen.
  • Is de bal in het blauwe gedeelte terecht gekomen = 1 punt, in het rode gedeelte = 2 punten in het gemarkeerde gat = 5 punten
  • Per persoon 2 pogingen, hoogste score telt.

11. Toltafel

  • Tol jij alle pilaren om in 3 beurten?
  • Gouden pilaar 1 punt
  • Oranje pilaar 5 punten
  • Zwarte pilaar 10 punten. 

12. Behendigheidsspel

  • 4 personen
  • 4 ballen in de middelste 4 gaten proberen te krijgen. 

13. Trekbiljart

  • Leg de bal achter in het trekbiljart op beide stokken
  • Probeer beide stokken naar buiten te bewegen zodat de bal naar je toe komt
  • Wanneer de bal in een gat valt krijg de punten die vermeld staan bij het gat
  • Valt de bal naast het gat, dan geen punten
  • Speel drie keer en tel de punten op

14. Wiebeltafel

  • 1 persoon
  • 5 blokjes links in de standaard en 5 blokjes rechts in de standaard
  • Ga op de wiebelbak staan
  • Pak steeds één blokje en zet het rechtop op de tafel, beurtelings links en rechts
  • Je mag maar één hand tegelijk gebruiken
  • Als er een blokje omvalt is het spel afgelopen
  • Het laatste opgezette blokje telt niet meer mee
  • Voor de andere opgezette blokjes krijg je een punt per blokje

15. Bibberspel

  • Probeer met de ring de spiraal niet te raken
  • Toch geraakt (de bel gaat), terug naar het vorige vlakje
  • Op de vlakjes mag je even rust houden
  • Wie het als snelst heeft gedaan wint

16. Molkky

  • Gooi drie keer met het stokje
  • Tel het aantal punten op
  • Kegels pas na drie worpen terugzetten

In onderhoud


17. Tangram

  • Wie legt er in de snelste tijd een vierkant van de aanwezige stukken?
  • Het tangram bestaat uit 7 stukken

18. Kat en Muis

  • Iemand legt de bal bovenin de koker
  • Iedere speler krijgt 5 kansen om de bal te vangen met het bekertje
  • De bal moet voor de witte streep gevangen worden

19. Knikkerspel

  • Iedere speler mag 10 knikkers afschieten
  • Leg de knikker in de koker en trek aan de knop
  • Alleen de knikkers in de vakjes tellen mee voor de punten

20. Basket biljart

  • Probeer in met behulp van de biljartkeu de ballen in de basket te krijgen.
  • Iedere bal in het netje is een punt

21. Sjoelbak

  • Probeer alle schijven in de openingen aan de achterkant te schuiven
  • Elke schijf in het vakje 1 telt voor één punt
  • Elke schijf in het vakje 2 telt voor twee punten
  • Elke schijf in het vakje 3 telt voor drie punten
  • Elke schijf in het vakje 4 telt voor vier punten
  • De speler met de meeste punten wint

22. Hindernis biljart (Schroef het zwarte deksel open en haal de balletjes eruit)

  • Probeer met de keu alle balletjes in een vak te krijgen. 
  • 1 poging per bal
  • Tel de punten uit de vakken op.

23. Deksels draaien

  • Probeer zo snel mogelijk de deksels op de juiste potjes te doen
  • Zet de stopwatch op stop
  • Druk rechts op de stopwatch op de start/stopknop om te starten
  • Als alle deksels op de potjes zitten (let op, ze moeten goed passen), dan druk je weer op de start/stopknop
  • Wie het het snelst heeft gedaan wint

24. Boter Kaas en Eieren (x2)

  • Voor 2 personen
  • De ene speler speelt met de rondjes de ander met de kruisjes
  • Leg om beurten een eigen schijf in een vakje
  • Probeer drie van je eigen schijven op een rij te krijgen
  • Wie als eerst drie op een rij heeft wint

25. Figuren puzzel

  • Als je de 6 delen op de juiste wijze stapelt, heb je aan alle kanten de juiste figuren
  • Lijkt misschien heel makkelijk, maar is het niet!

26. Ringwerpen verticaal

  • Ga op twee meter afstand staan
  • Iedere speler krijgt twee pogingen
  • Werp alle ringen om de stokjes op het bord
  • Elke raak gegooide ring is één punt

27. Mini Muizenspel 1 tegen 1 

  • Tafel model 
  • Voor 2 personen 
  • Probeer zo snel mogelijk de knikker naar boven te brengen door aan de touwtjes te trekken
  • Als de knikker door één van de gaten valt, dan moet je opnieuw beginnen

 

 


28. Mijnenveger

  • Spelleider legt de 28 tegels neer
    • In rijen van 4 tegels breed, op de grond met de grijze zijde naar boven.
    • De tegels met aan de onderkant een rood of blauw kruis legt hij/zij zo neer dat er altijd een weg vrij is door horizontale en verticale stappen te zetten om de overkant van het speelveld te kunnen bereiken. 

  • Wordt er door verschillende groepen gespeeld:
    • iedere speler krijgt om de beurt 1 kans. Stuit hij/zij op een kruis, dan worden alle tegels terug omgedraaid en is de volgende speler aan de beurt
    • Alle beurten worden opgeteld. De groep dat het minst aantal beurten nodig had is de winnaar. 
  • Wordt er individueel gespeeld: 
    • Iedere keer als hij/zij op een kruis stuit moeten alle tegels terug omgedraaid worden en begint hij/zij opnieuw. 
    • Alle beurten worden opgeteld. Wie de minst aantal beurten nodig had is de winnaar. 


29. Stelten 

Gewoon een leuke uitdaging! 


30. Slingerbal

In 3 pogingen zoveel mogelijk punten scoren!

 


31.Tafelbiljart 

Probeer alle 5 de ballen in een gat te stoten. De ballen rollen onderdoor het speelveld naar voren en zo zie je hoeveel punten je hebt gescoord. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


32. Rad van avontuur

Handig voor een verloting. 

Getallen van 1 t/m 100

Huurprijs: € 15 per dag.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb